Nikolaus Geyrhalter (1972) jest austriackim filmowcem – reżyserem, producentem, scenarzystą i operatorem licznych filmów dokumentalnych. W wieku 22 lat założył własną wytwórnię filmową. Fakt, że Geyrhalter zawsze staje za kamerą w swoich filmach, odciska na jego dziełach niepowtarzalne piętno twórcy. Geyrhalter bez komentarza słucha ludzi i przestrzeni, pozostawiając widzom swobodę interpretacji. Jego filmy otrzymały wiele nagród na międzynarodowych festiwalach. Dokumentalny debiut Geyrhaltera, Washed Ashore (1994), opowiadał o życiu na brzegach Dunaju. Prypeć (1999) pokazywała mieszkańców okolic zamkniętej strefy wokół Czarnobyla. Nasz chleb powszedni (2005) bada mechaniczną produkcję chleba. 7915 Km (2008) pokazuje losy rajdowców i mieszkańców terenów wzdłuż trasy rajdu Paryż-Dakar. Jego najnowszy film, Homo sapiens (2016), został wybrany na Forum Berlinale.

Wywiad z reżyserem przeprowadzony dla Notesu.na.6.tygodni przeczytasz tu: Po człowieku Nikolaus Geyrhalter rozmawia z Pauliną Jeziorek

Pieter-Jan De Pue (1982) – niezależny twórca filmowy i fotograf. Studiował na Akademii Filmowej RITS w Brukseli. Pracował jako reżyser reklam i tym czasie tworzył swój pierwszy pełnometrażowy film dokumentalny pt. Kraina oświeconych. W tym celu przez długi okres podróżował po Afganistanie, fotografując kraj i mieszkających w nim ludzi dla takich organizacji, jak: Czerwony Krzyż, Caritas International, UN oraz międzynarodowych organizacji zajmujących się odminowaniem tego kraju. Jego prace fotograficzne poświęcone Afganistanowi i Azji Centralnej były publikowane w Weekend Knack, Le Monde, DeMorgen, De Standaard oraz prezentowane w licznych galeriach i muzeach jak: Photo Museum w Antwerpii, deBuren w Brukseli czy paryskim Instytucie Kultur Islamu. W tym czasie pracował też jako fotograf dla projektów wydawniczych czy muzeów. Jest związany z niemiecką agencją fotograficzną LAIF.

Ross Lipman jest niezależnym filmowcem i archiwistą. Pracował jako starszy renowator filmów w Film & Television Archive uniwersytetu UCLA. Restaurował m.in. Killer of Sheep Charlesa Burnetta, The Exiles Kenta Mackenzie’ego, nagrodzony Oscarem dokument Czasy Harveya Milka oraz dzieła Charliego Chaplina, Orsona Wellesa, Shirley Clarke, Kennetha Angera, Barbary Loden, Roberta Altmana i Johna Cassavetesa. W 2008 r. otrzymał Preservation Honors, nagrodę przyznawaną przez Anthology Film Archives. Jest trzykrotnym laureatem Heritage Award, przyznawanej przez National Society of Film Critics. Jego artykuły o historii, technologii i estetyce filmowej ukazały się w wielu książkach i czasopismach naukowych. Prezentowane na całym świecie filmowe prace Lipmana znajdują się w zbiorach muzeów i instytucji takich, jak Oberhausen Kurzfilm Archive, budapeszteńskie Balazs Bela Studios, monachijskie Sammlung Goetz, The Academy Film Archive, Anthology Film Archives czy Northeast Historic Film. Przez równoległe pasje Lipmana przeziera jego fascynacja tymczasowością i przemijaniem ludzkich przedsięwzięć. Jego najnowsze renowacje to Eadweard Muybridge, Zoopraxographer Thoma Andersena oraz Crossroads (we współpracy z Conner Family Trust). NIE FILM jest pierwszą pełnometrażową produkcją Rossa Lipmana i Milestone Film.